سوخت جت وب سایتی برای موفقیت و ایجاد انگیزه در زندگی و کسب و کار

ارائه کلیه مقالات و مطالب مرتبط با موفقیت

سوخت جت وب سایتی برای موفقیت و ایجاد انگیزه در زندگی و کسب و کار

ارائه کلیه مقالات و مطالب مرتبط با موفقیت

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خواندن مقالات انگیزشی خوب است… اما بعضی وقت‌‌ها این جملات انگیزشی کوتاه هستند که نیروی ما را برای ادامه مسیر مهیا میکنند ! برای همین تصمیم گرفتیم از سطح وب و اینستاگرام  بگردیم و 50 جمله انگیزشی کوتاه و خیلی قوی را که با اصول موفقیت هم سازگار هستند را پیدا کنیم و آنها را با شما به اشتراک بگذاریم.

آنچه در ادامه میخوانید فقط جملات انگیزشی کوتاه هستند که گلچین شده‌اند و البته… در پایان یک سوال مهم پرسیده شده ! حتما پاسخ آنرا بنویسید.

جملات انگیزشی کوتاه

» برنده شدن واقعی، مثبت موندن در شرایط بد است.

» هر روز یک شانس بزرگ است، در حالی که بیشتر مردم هنوز هم می‌گویند که بدشانس هستند.

» مهم نیست چقدر آهسته پیش می‌روی، چون همین‌که به جلو حرکت می‌کنی از بیشتر مردمی که هیچ حرکتی نمی‌کنند بهتر هستی.

» کاری که بیشترین ترس رو ازش داری دقیقا کاریه که باید همین الان انجامش بدی.

» فقط وقتی استراحت کن که به هدفت رسیده باشی.

» ۴+۵ میشه ۹، ۳+۶ هم میشه ۹. اگه یه روش کار نکرد نگران نباش چون برای انجام یه کار فقط یه راه وجود نداره.

» تغییر خود تو هستی، آدم‌های کوچیک برای تغییر کردن اطراف‌شون غر می‌زنن اما آدم‌های بزرگ خودشون دست به تغییر دادن می‌زنن.

» انتخاب‌های راحت، زندگی سختی به دنبال خواهد داشت، راه سخت رو انتخاب کن و زندگی راحتی داشته باش.

» تنها محدویت فقط خودتی… اینو روزی صد بار به خودت بگو.

» هوش تو تعیین‌کننده‌ی چیزی نیست، هزارن آدم باهوش اما بدبخت داریم و هزاران آدم معمولی اما با بهترین سبک زندگی.

 

برای خواندن ادامه این جملات انگیزشی کوتاه اینجا کلیک کنید.

 

منبع: https://sookhtejet.com

  • saina keyvani
  • ۰
  • ۰

دوست دارید آدم خوش شانسی باشید و به خاک که دست می‌زنید، طلا بشود؟
خیلی ساده است؛ ما فرمول خوش شانسی را برای شما کنار گذاشته‌ایم. بله اغراق نمی‌کنیم.
تنها کافی است آن را بشناسید و به آن عمل کنید.

طبیعی است که
قدم اول این است که شما این فرمول را بشناسید.
اما قدم دوم آن است که شما به این فرمول عمل کنید.
اما قدم دوم خیلی مهمتر است. اگر قدم دوم را نداشته باشید، عملاً داشتن قدم اول هیچ به درد شما نخواهد خورد.

 

به قول دارن هاردی، اگر قرار بود صرفاً با داشتن اطلاعات بیشتر و جدیدتر به موفقیت برسید، با تهیه یک اینترنت پرسرعت و رایانه یا گوشی هوشمند، باید این اتفاقات می‌افتاد، نه؟

در این مورد، ناتالیا پوگونیا نگاه جالبی دارد. او را نمی‌شناسید؟ او خانمی است که از شطرنج‌بازان بزرگ دنیا بوده و البته هنوز هم هست. این شطرنج‌باز درباره تمرین شطرنج می‌گوید که:

 

جالب این‌که اشاره هم می‌کند که افراد بسیاری را هم دیده که هم استادان بین‌المللی شطرنج را شکست داده‌اند و هم استاد بزرگ‌ها؛ بدون هیچ نرم‌افزار خاصی. تنها با مطالعه تعداد کمی کتاب؛ راز آن‌ها بازی بسیار و یادگیری از این بازی‌ها مخصوصاً در رقابت با قوی‌ترها بوده.

 

برگردیم به فرمول خوش شانسی دارن هاردی؛ همان فرمولی که باید یاد بگیریم و البته بسیار و بسیار آن را اجرایی کنیم. اما این فرمول چیست؟ بخش اول این فرمول چنین است:

1-30-5-3-1-30-30

خب، حالا این عددها یعنی چه و چه می‌گویند؟

اول این‌که اجازه بدهید سه نکته و درس جالب از دارن هاردی برای‌تان مطرح کنیم که پیش‌زمینه‌ای برای این فرمول باشد تا بعد برسیم به موارد بعدی.

» درس اول؛

این درس را دارن هاردی از برایان تریسی یاد گرفته است. برایان به او گفته ده سنت از هر دلار را خرج یادگیری شخصی‌اش کند. او هم چنین کرده است. جالب این‌که در سال‌های اول درآمدش به شکل عجیبی بالا می‌رفت. او یک‌دهم از درآمدش را صرف آموزش خودش می‌کرد. البته اعتراف می‌کند که گاهی نیز این کار برایش بسیار سخت می‌شد؛ چون ناچار بود کسی یا یک مربی یا یک دوره را پیدا کند که بتواند چیزی یاد بگیرد و این، گاهی کار راحتی نبود.

»‌ درس دوم؛

اگر عادت به انجام کارهایی که دوست ندارید داشته باشید،
غالباً چیزهایی را که دوست دارید به دست خواهید آورد.
فرمول جالبی است، نه؟ خود دارن هاردی به شدت به این فرمول اعتقاد داشت و خودش را به انجام کارهایی که دوست نداشت، می‌بست. به تعبیر خودش، کار درست همان کاری است که معمولاً نمی‌خواهیم انجام بدهیم؛ چون برای‌مان سخت است.

این را هم بخوانید:
فلسفه‌ی درد چیست و چرا به آن نیاز دارید

 

» درس سوم؛

حتی یک روز را هم از دست ندهید. این، شعار معروف مایکل فلپس، اسطوره شنای جهان هم هست؛ او در جایی می‌گوید آخرین روزی را که تمرین نکرده، یادش نمی‌آید. دارن هاردی هم درباره پدرش می‌گوید که به شدت منظم بود و همه روزه ورزش می‌کرد، طوری که ساعت‌تان را می‌توانستید با ساعت برنامه‌هایش هماهنگ کنید و پدرش، حتی یک روز را هم از دست نداد. این، بزرگ‌ترین راز موفقیت است: مداومت و تداوم و ثبات قدم و حتی یک روز را هم از دست ندادن

حالا برسیم به فرمول بزرگ خوش شانسی . با این توضیح که یادگیری و عمل به ان‌چه یاد گرفته‌ایم همیشه کار راحتی نیست. اتفاقاً کاری سخت است. ولی موفقیت، در فراسوی کارهای سخت منتظر شما نشسته است. پس باید به سمت دیگر کارهای سخت بروید و در این کار نیز مداومت داشته باشید و یک روز را هم از دست ندهید.

 

 

» حالا فرمول خوش شانسی ؛

در این فرمول، ما با چند عدد روبه‌رو هستیم که برای‌تان توضیحشان می‌دهیم؛

  • 1=سعی کنید یک حوزه را که در آن مشکل دارید را انتخاب کنید. هر حوزه‌ای که می‌خواهد باشد. حالا شما دوست دارید حوزه مالی باشد؟ هیچ اشکالی ندارد. حوزه مالی را انتخاب کنید و سعی‌تان را بر این امر استوار کنید که در این حوزه پیشرفت کنید. تا این‌جا که مشکلی نیست؟
  • 30=به مدت یک ماه، سعی کنید روی ارتقای خودتان در این یک حوزه یا یک هدف وقت بگذارید. اگر بخواهید مثلاً شش ماه یا یک سال یا حتی بیشتر وقت بگذارید، شاید کمی خسته شوید و حوصله‌تان سر برود و بی‌خیالش شوید. همین یک ماه کفایت می‌کند.
  • 5=مثلاً حوزه انتخابی شما حوزه مالی است؛ در این حوزه پنج کتاب خوب را که می‌تواند شما را ارتقا بدهد و مشکل‌تان را حل کند، انتخاب کنید. بله، دقیقه پنج کتاب. می‌توانید از مشاوران یا همکاران متخصص و … کمک بگیرید.
  • 3=در این حوزه انتخابی خودتان، سه نرم‌افزار یا اپلیکیشن یا پادکست یا هر برنامه آموزنده دیگر را اعم از صوتی و تصویری و … انتخاب کنید.
  • 1=سعی کنید یک ورک‌شاپ با سمینار یا کارگاه که نیاز به حضور در آن داشته باشید را هم انتخاب کنید.
  • 30=خب، حالا که کتاب‌ها و نرم‌افزارها و سمینارتان را انتخاب کردید، کارتان را شروع کنیدروزی نیم ساعت وقت بگذارید و کتاب‌هایی را که انتخاب کرده‌اید مطالعه کنید. بله، نیم ساعت کفایت می‌کند.
  • 30=سعی کنید در حین رانندگی و، سی دقیقه از فایل‌های صوتی و نرم‌افزار و اپ‌هایی که انتخاب کرده‌اید سود ببرید. این زمان هم می‌تواند جزو این فرمول قرار بگیرد. متأسفانه ما زمان‌های زیادی را به این شکل ازدست می‌دهیم؛ پس بهتر است دست‌کم نیم ساعت از زمان‌های مرده خودمان نهایت استفاده را ببریم.

 

منبع: https://sookhtejet.com/خوش-شانسی/

  • saina keyvani
  • ۰
  • ۰

همه ما قدرت عادات را در زندگی خود می دانیم که اگر به آنها معتاد شویم ترک آنها غیرممکن نیست، اما سخت خواهد بود، به خصوص اگر عادت ها خوب نباشند.

 

عادات خوب بسیاری وجود دارد که ویژگی های شخصی، اراده و اعتماد به نفس ما را به شدت افزایش می دهد.

 

این عادت ها زمانی مثمر ثمر خواهند بود که بتوانند ویژگی های خود را در ما حفظ کنند. برای حفظ صفتی که باعث ایجاد صفات فوق‌العاده زیر می‌شود، باید تلاش کنیم، دنبال کنیم و واقعاً این عادت را بخواهیم.

 

 فقط همین سه عادت

آنها اعتماد به نفس شما را افزایش می دهند

 

اولین عادت | از اتلاف وقت خودداری کنید

 

هر فرد 168 ساعت در هفته دارد که معمولاً یک سوم آن خواب است. خواب یک نیاز اساسی برای بدن هر فرد است. مسئله اتلاف وقت برای خوابیدن نیست، مهم این است که دو سوم وقت خود را چگونه می گذرانیم.

زود به رختخواب رفتن و زود بیدار شدن از شما فردی سالم، عاقل و ثروتمند می سازد.

بنجامین فرانکلین

رئیس جمهور تاریخی ایالات متحده

وقتی فردی برای هیچ یک از لحظات زندگی شخصی و شغلی خود برنامه مشخصی نداشته باشد، همیشه وقت خود را تلف می کند، همیشه چیزی را پشت سر می گذارد و همیشه دیر می کند، این امر منجر به خرابکاری در بسیاری از موقعیت های مختلف می شود که به سطح پایین می انجامد. از عزت نفس کارکنان را تامین می کند.

 

اما زمانی که انسان زمان مشخصی برای بیداری و خواب دارد، فهرستی از فعالیت های روزانه را به صورت چک لیست تهیه می کند و پس از اتمام همه چیز آن را بررسی می کند، مطمئناً دو سوم زمان بیداری او دو برابر موفقیت آمیز خواهد بود و احساس رضایت زیاد دارد.

یک فرد با برنامه ریزی از زمان خواب بسیار لذت می برد و موقعی که زمان بیدار شدن می رسد ساعت را هر پنج دقیقه متوقف نمی کند، زیرا مشتاق است یک روز عالی را با سرگرمی شروع کند.

 

این برنامه ریزی ذهنی به شما کمک می کند تا به راحتی و بدون کار سخت به خواسته های خود برسید

 

برای به دست آوردن اعتماد به نفس، کنترل کاملی بر کارهای روزمره خود دارید و با برنامه ریزی ادامه می دهید و این عادت منظم بودن و اتلاف وقت را تقویت می کنید.

 

عادت دوم | تمرکز بالا

 

هر شغلی نیاز به ارتباط دارد. گاهی نیاز است نیاز مشتری و خریدار به صورت حضوری پاسخ داده شود و گاهی این پاسخ مستلزم ارتباط تلفنی است. مدت زمان مکالمه در هر دو گروه به صورت تلفنی و حضوری متفاوت است. اما اگر تلفن را به عنوان مثال در نظر بگیریم، پس از هر پاسخ 15 دقیقه طول می کشد تا تمرکز دوباره به دست بیاید.

 

بالاترین سطح عملکرد برای افرادی است که متمرکز، خلاق و دلسوز هستند و می دانند چگونه به هر مشکلی به عنوان یک فرصت نگاه کنند.

دیپاک چوپرا

روانپزشک برجسته آمریکایی-هندی

اگر ارتباط تلفنی شما موفقیت آمیز باشد، تمرکز شما کم نمی شود، اما اگر یک تماس تلفنی آزاردهنده داشته باشید، ممکن است کل روز کاری خود را از دست بدهید و کاملا حواس شما پرت شود.

 

شما باید بتوانید روی هر موقعیتی که در محل کار ایجاد می شود تمرکز کنید. هر چه بعد از انجام کاری که باعث ناراحتی شما می شود تمرکز بیشتری داشته باشید، کمتر ذهن شما به سمت افکار منفی و بی معنی می رود.

 

میتوانید اینطور تمرین کنید:

 

یک تکه کاغذ بردارید و شروع به نوشتن کنید. به اشتباهات املایی یا درستی یا نادرستی، منفی یا مثبت نوشته خود توجه نکنید فقط بنویسید. اینها دقیقاً جریاناتی هستند که ذهن خودآگاه شما را درگیر می کنند:

 

"چرا؟ خخخخخ؟ هوا ابریه؟ سلام سلام. من اینجام. چی شده؟ دارم مینویسم. نهار همبرگر؟ فقط نوشتن؟ و..."

 

آنقدر بنویسید که برگه کامل شود. مهم نیست چقدر بنویسید، در نهایت چیز مفیدی در نوشته شما پیدا می شود.

 

شما باید هر روز یک صفحه خالی بنویسید. شاید از خود بپرسید که این کار چه فایده ای دارد. ذهن هرکسی گاهی مملو از کلمات و جملاتی است که نه تنها به هیچکس نیازی ندارد بلکه آرامش را از او سلب می کند. وقتی چیزی را نمی‌خواهی و به دردت نمی‌خورد چه می‌کنی. پرت کردن بیرون.

 

عادت به نوشتن افکارتان در یک صفحه خالی مانند خالی کردن ذهنتان از زباله در صبح است که بخش فعال و منطقی ذهن شما را آرام می کند و به شما تمرکز و خلاقیت می دهد. همانطور که در مقاله نیاز به یادگیری مهارت های نوشتاری گفتم، نوشتن واقعاً می تواند به راحتی بسیاری از دردها را درمان کند.

 

با گذشت زمان، این عادت به شما اعتماد به نفس و قدرت کنترل ذهنتان را می دهد. صبور باش.

 

عادت سوم خوش بینی

 

تصور کنید امروز صبح با چشمان قرمز از خواب بیدار شوید. یک درخشش گرم و پر جنب و جوش تمام روز شما را پر می کند. همه و هر چیزی که می بینید رنگ صورتی دارد.

 

"وقتی خوشبین هستید، زندگی روشی سرگرم کننده برای مراقبت از شما دارد."

 

سایمون سینک کارشناس و مشاور رهبری از برخی جهات، شما هر روز عینک می زنید.

این عینک مانند فیلتری عمل می کند که از طریق آن می توانید دنیا را ببینید، فقط برای شما مهم نیست که چگونه فیلتر را انتخاب می کنید. اگر هر روز عینک خود را انتخاب کنید، خودتان تصمیم می گیرید که تجربیات روزتان چگونه باشد.

 شما تصمیم می گیرید که امروز یک روز ارزشمند است، یک روز پر از تجربیات هیجان انگیز، یا یک روز پر از مبارزات متوالی که در آن فقط باید بجنگید.

 تجربیات شما از ذهن شما شروع می شود، عینک مورد علاقه خود را پیدا کنید. در اینجا چند نمونه از عینک وجود دارد.

ببینید کدام به شما میخورد:

 عینک امروز من این است که ... از لحظه لحظه زندگیم نهایت استفاده رو ببرم... در هر شرایطی به دنبال بهترین خواهم بود...

 اگر با موقعیت ها یا افراد غیرمنتظره ای مواجه شدید، به نکات جالب توجه...

از صداها / بوها / مزه های اطرافم لذت ببر. عادت خوش بینی و نگرش مثبت را در زندگی خود بگنجانید، که باعث ایجاد حس عجیبی از ارزش خود می شود. عادات چیزهای عجیبی هستند که گاهی هر روز بدون توجه به مفید بودن یا نبودن آنها و پرورش یک عادت خوب از آنها عبور می کنیم زیرا هیچ فایده ای برای ما نخواهد داشت.

 

  • saina keyvani
  • ۰
  • ۰

 

اعتماد به نفس واقعاً زمینه رشد و پیشرفت ما را در هر زمینه ای فراهم می کند. فردی با عزت نفس بالا مطمئناً نسبت به فردی که از کمبود اعتماد به نفس رنج می برد موفقیت و نیت بیشتری دارد.

اما اعتماد به نفس مشکلی نیست که از طریق ارث به ما رسیده باشد، تنها راه بدست آوردن آن و ثابت نگه داشتن آن تمرین و تمرین است و قطعاً با تمرین هرکسی که دچار آن نیست. اگر برنده شود، آن را دریافت خواهد کرد.

برای داشتن اعتماد به نفس قوی باید از نظر جسمی و روحی روی خود کار کنید، تمرینات زیر به شما کمک می کند تا به این قدرت شگفت انگیز دست پیدا کنید. این تمرین برای یک یا دو روز نیست، این تمرینات را همیشه و هر روز انجام دهید.

ابتدا باید تمرینات آمادگی جسمانی و روحی انجام دهیم و بعد برای اعتماد به نفس به سراغ تمرینات برویم، هر چیزی زمینه ای دارد. با فراهم کردن زمینه ای برای اعتماد به نفس، می توانیم آن را راحت تر جذب کنیم.

 

  1. تمرینات و حرکات بدنی:

 

مطمئناً ثابت شده است که ورزش یک پادزهر طبیعی و مؤثر برای افسردگی است. ورزش با کاهش تنش عضلانی و ترشح آدرنالین و سایر مواد شیمیایی در جریان خون به دلیل اضطراب، با افسردگی مقابله می کند. علاوه بر این، ورزش منظم باعث افزایش ترشح یک آرام بخش طبیعی (افیون) در بدن می شود که ساعت ها آرام می شود. با گذشت زمان، این احساسات مثبت وضعیت فیزیکی ما را تعیین می کند.

 

  1. بیست دقیقه خنده در روز:

 

خنده، حتی اگر در ابتدا اجباری و مصنوعی باشد (قدرت خنده، حتی قبلاً به طور مصنوعی توضیح داده شد)، باعث بهبود خلق و خو، سلامت جسمی و خلق عمومی می شود. خنده، مانند ورزش، اندورفین تولید می کند - آرام بخش و مخدر. دیگری آن چیزی است که بدن به طور طبیعی تولید می کند. حتی یک لبخند ساده باعث افزایش ترشح سروتونین (پیام آور عصبی شادی) در جریان خون می شود و عامل موثری در مبارزه با افسردگی است.

 

3- تلاش اجباری برای داشتن افکار مثبت:

برای داشتن افکار مثبت، باید برچسب های مثبت روزانه تهیه کنید. این برچسب های رنگارنگ را تهیه کنید و از آنها در خانه و محل کار استفاده کنید. وقتی برچسب ها را می بینید باید به چیزهای خوشایند و مثبت فکر کنید. این مسیرهای عصبی شادی را پاک می کند. باعث تقویت و افزایش ترشح مواد شیمیایی طبیعی شاد در بدن می شود.

باید این کار را انجام دهید تا تبدیل به عادت شود. با این کار سیستم عصبی خود را احیا می کنید، شخصیت شما به مرور زمان تغییر می کند و شخصیت شما را از یک فرد منفی به مثبت و مثبت تبدیل می کند. بین تغییر موقعیت، انجام این کار به دلیل انرژی بسیار بالای امواج مثبت اندیشی، شما را جوانتر و شادتر نشان می دهد.

قانون جذب به شما چه می گوید؟ قانون جذب و راز بزرگ آن به ما می گوید که "شما همان کاری می شوید که دوباره و دوباره انجام می دهید."

 

انجام و تکرار چهار مورد زیر می تواند به افزایش اعتماد به نفس شما کمک کند:

 

1. با خود مثبت و با اعتماد به نفس صحبت کنید.

2.  تصاویر بزرگ و مثبت در ذهن خود ایجاد کنید.

3.  از بدن خود طوری استفاده کنید که انگار اعتماد به نفس دارید.

4.  هر روز حداقل یک کار پرخطر انجام دهید.

هرچه بیشتر این چهار مورد را تمرین کنید، اعتماد به نفس طبیعی بیشتری به دست خواهید آورد. به زودی واکنش شما به موقعیت های جدید به جای ترس به اعتماد به نفس تبدیل می شود.

هیچ هزینه ای برای این کار وجود ندارد، تنها چیزی که نیاز دارید مقداری کاغذ تحریر، یک آینه و 5 دقیقه است. ادامه مطلب در اینجا کلیک کنید.

سوخت جت

  • saina keyvani